کلیه قراردادهای لیگ برتر والیبال باید به تایید هیئت استانی برسد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، میلاد تقوی دبیر فدراسیون تاکید نمود پیشنهاد 16 تیمی شدن فصل جدید لیگ برتر و برگزاری مسابقات به شیوه VNL بسیار جدی است.

کلیه قراردادهای لیگ برتر والیبال باید به تایید هیئت استانی برسد

دبیرکل فدراسیون والیبال همچنین مطرح نمود در لیگ برتر سال 1400 کلیه قراردادهای به ثبت رسیده در هیئت ها، اعم از استانی و شهرستان ها به رسمیت شناخته می گردد اما برای ادامه جهت قانونی، صدور ID کارت بازیکنان و حضور در مسابقات، کلیه قراردادها باید به تایید هیئت های استانی برسد.

تقوی با اشاره به استقبال خوب باشگاه ها برای حضور در لیگ برتر و شروع زودهنگام فصل جابجایی بازیکنان، گفت: برای پیش گیری از ایجاد مشکل برای باشگاه ها، از این پس قراردادهایی که در هیئت ها به ثبت برسند، برای فدراسیون رسمیت دارند. ممکن است برای بعضی ها این سوال مطرح می گردد که آیا منظورمان هیئت های شهرستان ها هم هست؟ باید بگویم هر هیئتی نماینده فدراسیون والیبال در استان و شهر خود است. هر قراردادی که باشگاه ها در لیگ برتر ببندند و در هر هیئتی که ثبت نمایند، رسمیت پیدا می نماید؛ چه هیئت شهرستان چه هیئت استانی.

دبیر فدراسیون والیبال توضیح داد: البته برای ادامه جهت قانونی و صدور ID کارت بازیکنان و حضور در مسابقات، باید قراردادهای مذکور به تایید هیئت استان برسد. در واقع بدون تایید هیئت استان، ادامه روال قانونی صدور ID کارت بازیکنان، امکان پذیر نیست. اما اگر قراردادی در هیئت شهرستان به ثبت رسیده باشد، برای فدراسیون والیبال رسمیت دارد و دیگر بازیکنی که قرارداد بسته، اجازه عقد قرارداد با باشگاه دیگر را ندارد. فدراسیون بر این موضوع تاکید دارد و جرایم سنگینی هم برای تخلفات احتمالی درنظر گرفته ایم. چون شاهد بعضی بی نظمی ها در سال های گذشته بوده ایم. امیدوارم که سال جاری با پیشنهاداتی که برای تغییر شکل بازی های لیگ برتر مطرح می گردد، شاهد نظم، انضباط و کیفیت بالای مسابقات باشیم. البته کرونا، شرایط ویژه ای ایجاد نموده و تصمیم گیری های ما بر اساس شرایط روز است. بنابراین هرگونه برگزاری و اجرای برنامه ها منوط به تایید ستاد ملی مبارزه با کروناست.

او با تاکید بر اینکه از نیمه دوم خردادماه اولین جلسه کمیته رویدادها با باشگاه های متقاضی حضور در لیگ برتر برگزار می گردد، یادآور شد: در این جلسه پیشنهادات باشگاه ها درخصوص نحوه برگزاری فصل جدید لیگ برتر را خواهیم شنید و نقاط قوت و ضعف فصل گذشته لیگ برتر را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. تغییراتی در آیین نامه اتفاق خواهد افتاد و نقاط ضعف آیین نامه را هم آنالیز نموده و سعی می کنیم آن را مرتفع کنیم. نگاه فدراسیون جدای از باشگاه، بازیکن و هیئت نیست. همه ما یک خانواده ایم و باید منافع همه اقشار را مورد توجه قرار دهیم. فدراسیون معتقد است که برای حفظ منفعت یک مجموعه نباید گروه دیگری متضرر شوند. در تلاشیم تا تعادل در بین همه اقشار حفظ گردد و اگر هزینه ای هست بین همه تقسیم گردد و اگر منافعی هست، همه از آن منتفع شوند.

دبیرکل فدراسیون والیبال در پاسخ به اینکه آیا فصل جدید لیگ برتر با حضور 16 تیم برگزار خواهد شد، گفت: پیشنهاد شانزده تیمی شدن لیگ برتر و برگزاری مسابقات به شیوه VNL بسیار جدی و احتمال دارد. موضوع برگزاری لیگ برتر با 16 تیم و به روش جدید دارای نقاط قوت فراوان و بعضی ضعف هاست. هر روشی که برای برگزاری لیگ برتر اجرایی گردد، قطعاً نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. این روش هم از سایر روش ها مستثنی نیست. اما باید نظر باشگاه ها در این خصوص گرفته گردد. اعتقاد دارم برای کاهش هزینه ها در شرایط کرونایی، 16تیمی شدن لیگ برتر فرصت خوبی ایجاد می نماید تا بعضی باشگاه ها که امکانات و شرایط بهتری برای میزبانی دارند، محتمل هزینه های کمتری شوند.

به گفته تقوی، برگزاری مسابقات لیگ برتر به شیوه VNL فرصت میزبانی بیشتری به شهرستان ها می دهد اما اینکه شیوه میزبانی مسابقات به چه صورت باشد، موضوعی است که باید برای تصمیم گیری درباره آن، هم نظر باشگاه ها گرفته گردد و هم شرایط کرونایی کشور سنجیده گردد. او همچنین تاکید نمود تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر، پس از همفکری با باشگاه های متقاضی، اعلام خواهد شد. ضمن اینکه تغییراتی هم در فرایند ثبت نام تیم ها برای حضور در لیگ برتر اتفاق خواهد افتاد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1152

به "کلیه قراردادهای لیگ برتر والیبال باید به تایید هیئت استانی برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیه قراردادهای لیگ برتر والیبال باید به تایید هیئت استانی برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید