3 فرمول غذایی سرشار از کلاژن برای تقویت زانوها

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بهداشت نیوز/ مسائل زانو بسیار شایع هستند و می توانند در هر سنی اتفاق افتاده و در بسیاری از فعالیت های انسان تداخل ایجاد نمایند. گزینه های طبیعی و سالمی وجود دارند که می توانند به تقویت رباط ها و تاندون ها در زانو ها یاری نمایند که امکان بهره مندی از کیفیت زندگی بهتر را برای افراد فراهم می نماید.

3 فرمول غذایی سرشار از کلاژن برای تقویت زانوها

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

زانو یکی از مهم ترین مفاصل بدن انسان است. زمانی که زانو از شرایط خوبی برخوردار باشد، نرم و روان حرکت نموده و امکان پیاده روی و دویدن بدون هیچ مسئله ای را فراهم می نماید. اما افراد بسیاری هم به واسطه فرسودگی غضروف زانو یا مسائل دیگر مانند آسیب دیدگی تاندون ها و رباط ها درد زیادی را در زانوی خود تجربه می نمایند.

پیش از هر چیزی، اندکی با عملکرد تاندون ها و رباط ها آشنا می شویم.

تاندون ها بافتی فیبری هستند و مسئولیت اتصال عضلات به استخوان ها را بر عهده دارند.از سوی دیگر، رباط ها نیز بافتی فیبری هستند، اما آن ها استخوان های مختلف را به یکدیگر متصل نموده و در جای خود ثابت نگه می دارند.زمانی که درد تنها در یک زانو احساس می گردد، شایع ترین دلایل این درد معمولا مسائل منیسک، تاندونیت، یا آسیب دیدگی های غضروف هستند. در این موارد، درد با یک آسیب دیدگی ورزشی یا آسیب دیدگی های خاص دیگر پیوند خورده است.

زمانی که درد در هر دو زانو احساس می گردد، مسائل مربوط به هم ترازی یا مسائل کاسه زانو معمولا مسئول این شرایط هستند. بر همین اساس، اگر با درد مداوم و شدید در مفاصل زانوی خود روبرو هستید، بهترین گزینه مراجعه به پزشک برای آنالیز دقیق شرایط است.

باید به این نکته توجه داشته باشید که تاندون ها و رباط ها نیز به تغذیه کافی و مناسب احتیاج دارند. آن ها برای حفظ سلامت و قدرت خود به دریافت ویتامین و مواد معدنی ضروری احتیاج دارند. توجه به این نکات مهم می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود ببخشد.

در ادامه چند گزینه خوراکی که می توانند به پیشگیری از تخریب تاندون ها و رباط ها یاری نمایند و بر همین اساس، از آسیب دیدگی یا درد ناخواسته زانو پیشگیری نمایند، ارائه شده اند.

فرمول سرشار از کلاژن برای تقویت تاندون ها و رباط ها

بعضی مطالعات نشان داده اند که ژلاتین یک منبع عالی مواد مغذی برای تاندون ها و رباط ها است. ژلاتین طبیعی سالم ترین گزینه محسوب می گردد، زیرا حاوی مقدار بیشتری از پروتئین کلاژن است. افزون بر این، ژلاتین طبیعی به تقویت سلامت ناخن ها، مو و پوست نیز یاری می نماید.

مواد لازم:

یک پلانتین رسیده

آب یک پرتقال

40 گرم ژلاتین

60 گرم عسل

آماده سازی:

ابتدا آب یک پرتقال را گرفته و پلانتین را پوره کنید. از یک پلانتین رسیده بهره ببرید، زیرا بیشترین مواد مغذی را ارائه می نماید.سپس عسل را به پلانتین اضافه کنید و ترکیب کنید.ژلاتین را در آب حل نموده و سپس آن را روی حرارت قرار دهید تا غلظت آن افزایش یابد. روی یک شعله دیگر نیز آب پرتقال را حرارت دهید و سپس ژلاتین را کم کم به آن اضافه کنید تا از توده توده شدن آن جلوگیری گردد.

یک قالب مناسب انتخاب نموده و ترکیب ژلاتین پرتقالی را در آن ریخته و در یخچال قرار دهید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا این ترکیب خود را بگیرد.سپس ژلاتین را از قالب خارج نموده و در یک بشقاب بگذارید و پوره عسل و پلانتین را روی ژله یا در کنار آن بریزید.پلانتین میوه ای شبیه به موز است که منبع خوبی برای انرژی، پروتئین ها و کربوهیدرات ها محسوب می گردد و می تواند به احیای شرایط بدن شما یاری کند. در کنار مواد مغذی پرتقال، از جمله ویتامین C، ترکیبی مغذی و سالم را دریافت خواهید کرد. حداقل دو بار در هفته می توانید این خوراکی خوشمزه و مغذی را مصرف کنید.

اسموتی جو دوسر، آناناس، و دارچین

این اسموتی سرشار از منیزیم، سیلیکون، ویتامین C و بروملین است. آناناس منبع خوبی برای بروملین است که ماده ای مفید برای مبارزه با التهاب محسوب می گردد که افراد مبتلا به مسائل زانو آن تجربه می نمایند. شما می توانید این اسموتی را برای به حداکثر رساندن اثر آن هر روز مصرف کنید.

مواد لازم:

150 گرم جو دوسر فوری

250 میلی لیتر آب

آب آناناس

آب پرتقال

40 گرم عسل

7 گرم پودر دارچین

40 گرم بادام خرد شده

آماده سازی:

ابتدا آب را به جوش آورید و سپس جو دوسر فوری را به آن اضافه کنید. این ترکیب را خوب به هم زده و اجازه دهید جو بپزد. سپس، آب آناناس طبیعی، آب پرتقال، عسل، دارچین، بادام خرد شده و جو دوسر پخته را در یک دستگاه مخلوط کن بریزید.تا زمانی که ترکیبی با بافت نرم و یکدست شکل بگیرد به هم زدن ادامه دهید. برای روز های گرم سال، شما می توانید چند تکه یخ نیز به این اسموتی اضافه کنید تا با مواد دیگر ترکیب گردد.

گزنه و آبلیمو

گزنه به عنوان یک درمان موثر برای نقرس، نوعی شایع از آرتریت، شناخته می گردد و به لطف محتوای معدنی خود می تواند به بدن در بازسازی غضروف یاری کند. در ترکیب با خواص لیمو، این نوشیدنی یک گزینه خوب برای تقویت رباط ها و تاندون های زانو و به طور کلی در بدن شما است.

مواد لازم:

80 گرم گزنه

آب یک لیمو

یک لیتر آب

آماده سازی:

ابتدا آب را به جوش آورید. سپس، 80 گرم گزنه را به آن اضافه کنید. گزنه می تواند تازه یا خشک باشد. اجازه دهید این ترکیب برای مدتی به جوشیدن ادامه داده و سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید برای 15 دقیقه خنک گردد.سپس، این دمنوش را از یک صافی عبور دهید و در یک بطری شیشه ای بریزید.درب بطری را بسته و اجازه دهید برای یک ساعت دیگر به همان حالت باقی بماند. سپس، شما می توانید این نوشیدنی را در دمای اتاق مصرف کنید.برای بهبود عطر و طعم می توانید مقداری آبلیمو و دو قاشق غذاخوری عسل به این نوشیدنی اضافه کنید. عطر و طعم این دمنوش ممکن است قوی باشد، اما عسل به عنوان یک شیرین نماینده طبیعی می تواند به متعادل کردن آن یاری کند. دمنوش گزنه و لیمو را می توانید سه بار در هفته مصرف کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 533

به "3 فرمول غذایی سرشار از کلاژن برای تقویت زانوها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 فرمول غذایی سرشار از کلاژن برای تقویت زانوها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید