مذاکرات سازمان ملل با ترکیه برای تقویت یاری رسانی به سوریه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سازمان ملل مذاکرات با ترکیه را با هدف تقویت یاری رسانی مرزی به شمال غرب سوریه و اجازه یافتن برای تخلیه نیازمندان به دریافت یاری پزشکی از جمله بچه ها را با نزدیک شدن حملات افزایش داده است.

مذاکرات سازمان ملل با ترکیه برای تقویت یاری رسانی به سوریه

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک کوتس، معاون هماهنگ نماینده بشردوستانه منطقه ای سازمان ملل در بحران سوریه گفت: درگیری ها اکنون به طور خطرناکی به مناطقی نزدیک می گردد که بیش از یک میلیون تن در چادرها و مکان های اسکان موقت آن ها حضور دارند.

کوتس به خبرنگاران گفت: ما در حال مذاکره با مقام های ترکیه ای درباره راه های افزایش ظرفیت عبور یاری های مرزی از ترکیه به شمال غرب سوریه هستیم.

به طور روزانه حدود 50 کامیون از گذرگاه های مرزی ترکیه به سمت سوریه حرکت می نمایند و آژانس یاری رسانی سازمان ملل می خواهد این تعداد را به 100 کامیون افزایش دهد.

این مقام سازمان ملل گفت: بنابراین یاری ها در جریان است. این یک عملیات بزرگ محسوب می گردد اما واقعیت این است که این میزان کافی نیست. ما به ندرت قادر هستیم تا احتیاجهای مردم را برای دریافت غذا، چادر، پتو و اقلام زمستانی تامین کنیم.

مارک کوتس تاکید نمود: با توجه به نزدیک شدن بمباران ها به این منطقه، بسیاری از کارکنان احتیاج به جابه جایی بیمارستان را احساس می نمایند اما هیچ مکانی برای جابه جایی وجود ندارد. ترکیه اجازه داده است تا بعضی از پرونده های بشردوستانه برای درمان به آنجا اعزام گردد و هماهنگی ها برای تعداد دیگری می تواند انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 330

به "مذاکرات سازمان ملل با ترکیه برای تقویت یاری رسانی به سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات سازمان ملل با ترکیه برای تقویت یاری رسانی به سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید